dijous, 2 de gener del 2014

21 alumnes de batxillerat cursaran el programa formatiu Bojos per l'Arqueologia

Fòssil / XTEC
Un total de 21 alumnes de batxillerat de tot Catalunya han estat seleccionats per al programa formatiu Bojos per l'Arqueologia. El curs, que és gratuït, es durà a terme durant l'any 2014 i l'ofereixen l’Institut Català d'Arqueologia Clàssica (ICAC), l'Institut de Paleoecologia Humana i Evolució Social (IPHES) i l’Institut Català de Recerca en Patrimoni Cultural (ICRPC). El procés de selecció es va fer el mes passat entre un total de 41 candidats. Els 21 alumnes escollits provenen de centres de batxillerat d'arreu de Catalunya, des de la Seu d'Urgell fins a Tarragona, passant per Girona, el Maresme i Barcelona. Tots ells han manifestat un especial interès pel món de l'arqueologia, la prehistòria, el món clàssic i la gestió del patrimoni cultural. Les sessions es realitzaran durant 18 caps de setmana del 2014, repartits en sis caps de setmana a cada un dels tres centres organitzadors.

Els participants tindran l'oportunitat d'aprendre, de la mà d'investigadors de reconegut prestigi, les diverses metodologies que es fan servir per a l'estudi i la datació de les peces arqueològiques, les disciplines que engloben les especialitats dels centres, i el valor que té el patrimoni cultural recuperat per l'arqueologia per a la societat actual. La iniciativa forma part de la proposta formativa Bojos per la Ciència 2013 que promou la Fundació Catalunya-La Pedrera i que té com a objectiu apropar als escolars la recerca que es desenvolupa en els centres d'investigació de Catalunya. El dissabte 11 de gener tindrà lloc a l'Auditori de la Fundació Catalunya-La Pedrera l'acte inaugural del programa Bojos per la Ciència 2014. El president de la Fundació rebrà els joves seleccionats i també hi seran presents els representants dels centres de recerca que hi participen, a més dels alumnes que van participar en la primera edició del Bojos per la Ciència i que van estar al curs Bojos per la Biomedicina.

+info: http://www.icac.cat

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada