dijous, 7 de febrer del 2019

L'any passat 57.832 tràmits amb l'Administració andorrana s'han fet via web

Durant l'any 2018 l'Administració andorrana ha gestionat 160.977 tràmits, dels quals 57.832, pràcticament el 36%, s'han fet en línia, a través del seu portal web e-tramits.ad: ho ha donat a conèixer el propi Govern d'Andorra mitjançant una nota informativa que ha emès abans-d'ahir El procediment digital per a realitzar gestions, que es va implementar l'any 2015, està tenint en aquest sentit cada cop més acollida i ha ajudat a què la valoració del servei de tràmits per part dels usuaris registri un increment de 7 dècimes en els darrers tres anys, passant d'un 7,8 a un 8,5.

La implementació del certificat electrònic tant per a persones físiques com jurídiques ha fet possible, sempre en base a la referida nota informativa del Govern d'Andorra, que els usuaris accedeixin als portals públics i realitzar tot tipus de tràmits administratius: gestions que els ciutadans havien de fer de manera presencial, com ara la renovació del forfet d'esquí extraescolar, la inscripció a exàmens de català, la renovació del bus lliure i el transport escolar, les llicències de caça i pesca o el certificat d'habitabilitat, tenen l'avantatge de poder tramitar-se en línia; d'altres gestions com les 9.500 renovacions o duplicacions del passaport i el permís de conduir que es fan cada any han de ser presencials i es poden fer en menys de 30 minuts. La modernització de l'Administració des del 2015 ha servit també per a fer un pas endavant en la contribució a la sostenibilitat del medi ambient: la digitalització del procés ha permès anualment la no circulació d'uns 50.000 fulls de retorn amb el ciutadà i uns 84.000 més, tenint en compte les 631 signatures amb certificats electrònics dels treballadors de l'Administració.

Darreres dades de la reforma de l'Administració per al període 2015-2019 / GOVERN D'ANDORRA

+info: https://www.govern.ad

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada