dissabte, 22 de juliol del 2017

El Port de Barcelona ha obtingut en el primer semestre un benefici net de 22,1 milions d'euros

Durant el primer semestre de l'any, el Port de Barcelona ha registrat un benefici net de 22,1 milions d'euros, un 15,1% més respecte dels 19,2 milions de benefici del mateix període de l'exercici anterior: són dades donades a conèixer abans-d'ahir a la Sala Port de Barcelona, al World Trade Center de la capital catalana, en una presentació que va anar a càrrec del propi president del Port, Sixte Cambra, i del director general, José Alberto Carbonell, als quals va acompanyar la directora de Comunicació, Núria Burguera. Entre els altres detalls que es van donar a conèixer destaca que l'import net de la xifra de negoci ha estat de 79,6 milions d'euros, un augment per tant del 3,1% respecte al mateix període de l'any 2016. Quant a la generació de recursos, el 'cash' flow operatiu del semestre suma 45 milions d'euros, xifra que suposa un augment del 3,9%: gràcies precisament a la capacitat de generar recursos propis, el Port de Barcelona ha reduït una part significativa del deute a llarg termini que manté amb el Banc Europeu d'Inversions. Així, després d'amortitzar 43,6 milions d'euros, el deute del Port de Barcelona se situa en 303,9 milions d'euros.

Aquests sis primers mesos han estat qualificats, doncs, com el millor primer semestre de la història del Port de Barcelona, amb un tràfic total de 28,6 milions de tones de mercaderia canalitzada i un increment del 18% respecte al mateix període de l'any anterior: un resultat que ha estat motivat per l'excel·lent comportament de tres segments de tràfic: els contenidors (+27,2%), els líquids a granel (+10,9%) i la càrrega transportada per les autopistes del mar (+7,2%). Durant aquest període, el Port ha registrat un tràfic de contenidors d'1,3 milions de TEU (un TEU equival a un contenidor de 20 peus), amb un increment del 27,2% respecte al mateix període de 2016. L'increment més destacable s'ha produït en els contenidors de transbordament (aquells que són descarregats per a tornar-se a embarcar cap a la seva destinació final), que han crescut un 101%. Per la seva banda, els contenidors plens d'importació i d'exportació han seguit avançant a bon ritme (al 4,5% i al 4,7%, respectivament), després d'anys d'importants increments acumulats. A més, la importació de contenidors (276.529 TEU) ha superat per primera vegada el millor registre de l'etapa precrisi i que es va produir l'any 2007 amb 272.138 TEU. El president del Port de Barcelona ha remarcat els avantatges de créixer en l'activitat de transbordament: en aquest sentit ha explicat: "Tot i que no està directament relacionat amb l'economia del nostre entorn, el transbordament ens permet ser més competitius en les operacions d'estiba, ja que disposem d'una major massa crítica de càrrega. A més, les empreses importadores i exportadores es beneficien de la connectivitat que aporten aquestes línies" de manera que així arriben a nous mercats en condicions més competitives.

Un instant de la presentació. A la taula, d'esquerra a dreta: José Alberto Carbonell, Sixte Cambra i Núria Burguera / PORT DE BARCELONA

+info: http://www.portdebarcelona.cat

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada