dissabte, 4 de juny del 2016

La competició de l'ElectroCat torna a comptar amb vuit centres formatius participants

Els equips, un total de set, estan formats per alumnes i professors de cicles formatius de Grau Superior d'Automoció


La tercera edició del Campionat ElectroCat, una cursa amb vehicles elèctrics construïts per estudiants de Formació Professional, se celebra avui, com en les anteriors edicions, al circuit de seguretat de l'empresa Honda a Santa Perpètua de Mogoda. En total hi participaran set equips formats per alumnes i professors de cicles formatius de Grau Superior d'Automoció d'un total de vuit centres educatius de Barcelona, L'Hospitalet de Llobregat, Ripollet, Les Franqueses del Vallès, Girona i Tarragona, a més dels estudiants i docents del Centre de Recursos del Vehicle Elèctric (CREVE) de Santa Perpètua de Mogoda. El 2014 es va celebrar la primera edició de l'ElectroCat, en relació a la qual va informar aleshores TITULARS.CAT (blocs del 06/03/2014 i del 23/06/2014), amb un total de cinc equips que van construir un tricicle elèctric; a l'edició de l'any passat, en relació a la qual també va informar TITULARS.CAT (blocs de l'01/02/2015, del 26/05/2015 i de l'1/07/2015), ja es va augmentar a vuit participants.

A la competició d'avui hi participen els centres: Escola Tècnica Girona, de Girona capital i que va guanyar a l'edició de 2015; el Centre d'estudis Monlau i el Centre d'Estudis Roca, tots dos de Barcelona capital; el Centre Tècnic del Vallès, de Les Franqueses del Vallès; l'Institut Palau Ausit, de Ripollet i que és l'equip que va guanyar a la primera edició; l'Institut Pedraforca, de L'Hospitalet de Llobregat; l'Institut Pere Martell, de Tarragona; i el CREVE, de Santa Perpètua de Mogoda. Des de l'octubre passat, cada equip ha dissenyat i fabricat el xassís d'un quadricicle, un vehicle elèctric de quatre rodes. Segons les bases de l'organització, el vehicle ha de ser prou ample, llarg i resistent per encabir un pilot d'almenys 1,70 metres d'alçada i 65 kg de pes. La tecnologia va a favor dels participants, ja que la bateria permet monitoritzar el seu funcionament per tal de donar la informació del seu estat, així com del seu procés de càrrega. A tots els equips participants se'ls ha impartit una formació prèvia per tal de que coneguin amb profunditat els materials lliurats, així com les especificacions constructives, tècniques i les característiques del circuit fent un estudi en exhaustiu del reglament de la cursa. L'ElectroCat és una competició escolar organitzada pels ajuntaments de la Riera de Caldes i que compta amb el recolzament del Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, a més del de les empreses Montesa-Honda, Mavilor Motors, Tempel Group, Bdtrans i Luchana Transports, així com el de la Fundació RACC. Des de que va tenir lloc la primera edició, s'ha plantejat també com un concurs d'innovació perquè els alumnes han de construir un prototip de vehicle elèctric durant el curs, sobre una base motriu comuna (motor, variador i bateries), que proporciona l'organització. De fet, l'ElectroCat està subvencionat pel Servei Públic d'Ocupació de Catalunya (SOC) en el marc del 'Programa de projectes innovadors i experimentals'.

Un dels entrenaments recents que han pogut fer els equips al mateix circuit d'Honda, on es desenvolupa avui la competició / DECOMUNICACIÓ 
+info: http://www.staperpetua.cat

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada