La Diputació de Barcelona ha presentat recentment les novetats tecnològiques amb què millora i posa en marxa una nova etapa del Servei Local de Teleassistència. Es tracta de complementar el servei amb avantatges com ara els dispositius que detecten una fuita de gas o l'adaptació a persones amb discapacitat auditiva, pensats per augmentar la seva seguretat i autonomia. Amb 61.000 aparells instal·lats a la demarcació de Barcelona, el servei va atendre l'any 2012 quasi 2,7 milions de trucades de persones usuàries. Pel que fa, precisament, al perfil de les persones usuàries, un 73,82% són dones; un 76,53% tenen més de 80 anys i el 50,78% de les persones usuàries viuen soles.
El Servei Local de Teleassistència és un servei preventiu, que funciona les 24 hores del dia, els 365 dies de l'any. Les persones usuàries troben una atenció immediata només prement un botó. També el Servei estableix protocols d'atenció en cas de temperatures extremes de fred o calor i fa un seguiment de les persones més vulnerables o que viuen en habitatges aïllats. Enguany, la Diputació de Barcelona i els ajuntaments de la demarcació afronten en solitari el finançament d'aquest servei, després que l'IMSERSO hagi deixat de fer-ho. El pressupost 2013-2014 per aquest servei és de 18 milions d'euros, dels quals els ajuntaments aporten el 53% i la Diputació el 47%. La teleassistència arriba a tot el territori amb la mateixa rapidesa i qualitat en municipis que tenen característiques urbanes diferents. Les unitats mòbils donen cobertura als 310 ajuntaments de la demarcació. Els 61.000 aparells es troben instal·lats de següent forma: Alt Penedès (1.585), Anoia (1.941), Bages (3.542), Baix Llobregat (11.808), Barcelonès, excepte la ciutat de Barcelona (10.439), Berguedà (975), Garraf (1.985), Maresme (5.382), Osona (2.891), Vallès Occidental (14.189) i Vallès Oriental (6.073).
+info: http://www.diba.cat
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada