dimarts, 5 de juliol del 2016

Una comissió de seguiment setmanal vetllarà pels compromisos entre Govern català i Vueling

L'aerolínia ha de presentar avui al Ministeri de Foment un pla de contingència explicant com farà front a la temporada d'estiu


La reunió que ha tingut lloc ahir entre representants del Govern català i la direcció de l'aerolínia Vueling ha donat com a resultat un seguit d'exigències per part de la Generalitat cap a la companyia atès l'elevat nombre de cancel·lacions i de retards que s'estan produint des del divendres a l'Aeroport del Prat en gran part dels vols que gestiona Vueling. Concretament, s'ha demanat a l'empresa que asseguri els vols venuts i cancel·li aquells que no pugui garantir, i que ho faci amb prou antelació perquè els passatgers puguin trobar alternatives. També s'ha reclamat que es lliuri informació sobre els mitjans materials i humans de la companyia per tal de comprovar que el seu creixement en vols i operacions ha anat acompanyat de la corresponent inversió. A més una comissió de seguiment setmanal integrada pel Departament de Territori i Sostenibilitat i el d'Empresa i Coneixement, juntament amb l'aerolínia, vetllarà pel compliment d'aquests compromisos; aquesta comissió haurà de servir també perquè la companyia aporti a la Generalitat totes les dades necessàries per tal d'aclarir les causes dels retards i cancel·lacions que els seus passatgers estan patint: l'objectiu de la primera reunió de la comissió de seguiment, que tindrà lloc a principis de la setmana vinent, serà conèixer el balanç concret de les afectacions que, segons dades de Vueling, ha estat de 56 vols cancel·lats i 8.000 passatgers afectats des del dijous 30 de juny.

Representats de la Generalitat compareixent davant dels
mitjans després de la reunió mantinguda ahir amb Vueling.
D'esquerra a dreta: Montserrat Ribera, Josep Rull, Jordi
Baiget i Ricard Font / GENCAT.CAT
De totes aquestes conclusions de la reunió d'ahir a la tarda a Barcelona, a la seu del Departament de Territori i Sostenibilitat, n'han informat, en compareixença davant dels mitjans a la mateixa seu de Territori, els propis representants del Govern català participants a l'esmentada reunió: el conseller d'Empresa i Coneixement, Jordi Baiget; el de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull; el secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font; i la directora de l'Agència Catalana del Consum (ACC), Montserrat Ribera. A hores d'ara, l'ACC té, a l'Aeroport de Barcelona, dos punts d'atenció als passatgers, un a la zona de sortides i un altre a la d'arribades, per tal d'acompanyar els usuaris a presentar les reclamacions oportunes davant de la companyia. Per part de Vueling, els seus representants a la reunió, que han estat el director d'estratègia, Fernando Estrada i el director comercial, David Garcia, no han fet declaracions, com sí ho ha fet el president de l'aerolínia, Javier Sánchez-Prieto, després de la reunió que gairebé al mateix temps que la de Barcelona ha tingut lloc a Madrid, al Ministeri de Foment, amb motiu igualment de les incidències que s'estan produint als vols d'aquesta aerolínia a l'Aeroport del Prat. Sánchez-Prieto, ha demanat disculpes i ha reconegut errors de gestió dels quals la seva empresa està mirant de poder compensar als clients afectats. El secretari d'Estat d'Infraestructures, Transport i Vivenda, Julio Gómez-Pomar, també en declaracions posteriors a la reunió convocada per Foment, i a la qual han assistit ell i la pròpia ministra Ana Pastor, ha explicat que Vueling haurà de presentar avui un pla de contingència, en el qual l'aerolínia expliqui detalladament amb quins mitjans compta per tal de fer front als mesos de juliol, agost i setembre. D'altra banda, Vueling preveu que avui els seus vols es vegin especialment afectats per la vaga de controladors convocada a França; en aquest sentit almenys 18 vols haurien estat ja cancel·lats, dels quals 9 amb origen i 9 amb destinació Barcelona. Testimonis de clients afectats al llarg d'aquests dies, i que han recollit diferents mitjans, expliquen en alguns casos que han hagut de fer front a esperes de fins a 20 i 30 hores.

+info: http://www.vueling.com

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada