divendres, 27 de març de 2015

El copilot hauria provocat de manera intencionada l'estavellament de l'avió Barcelona-Düsseldorf

El fiscal de Marsella donant explicacions ahir / BBC
El fiscal de Marsella, Brice Robin, ha qualificat ahir d'"abstenció voluntària" el motiu més plausible pel qual el copilot de l'avió Barcelona-Düsseldorf hauria estavellat l'aparell contra els Alps francesos. Robin ha explicat que, un cop escoltats i transcrits els darrers 30 minuts de l'àudio enregistrat a la primera caixa negra recuperada, el copilot, Andreas Lubitz, de 27 anys i nacionalitat alemanya, hauria pres el control de l'avió i bloquejat la porta d'accés a cabina després que el pilot n'hagués sortit; acte seguit, guardant silenci en tot moment i mantenint una respiració normal, Lubitz hauria activat voluntàriament el mecanisme de descens de l'avió fins estavellar-se provocant la mort de les 150 persones que hi viatjaven. El copilot en cap cas va emetre cap senyal d'auxili; tampoc va respondre a la torre de control de Marsella ni al pilot que en mirar d'entrar novament a cabina va donar cops a la porta i intentar tirar-la a terra sense èxit atès el fort blindatge amb què aquestes portes estan fabricades. Segons darreres informacions, els passatgers de l'avió haurien sigut conscients, tan sols un minut abans de l'estavellament, que alguna cosa passava fora de la normalitat al vol: cal tenir en compte, en aquest sentit, que el descens provocat per Lubitz no va ser en cap cas brusc sinó que va durar uns vuit minuts a uns 700 km/h, seguint un procediment habitual, tot i que en un moment inadequat del vol. En tot moment, s'està evitant qualificar l'acte pròpiament de suïcidi atès que va comportar la mort deliberada de tota la resta de persones que hi viatjaven a l'avió de la companyia Germanwings.

Andreas Lubitz en un viatge a San Francisco / BBC
La policia alemanya ja ha registrat durant diverses hores les dues cases del copilot: la que compartia amb els seus pares a la localitat de Montabur i un apartament a Düsseldorf. A l'espera que la investigació pugui aclarir les causes que haurien pogut portar Lubitz, format a l'escola de vol de Lufthansa, a cometre premeditadament aquesta tragèdia, de moment es descarta cap vinculació amb una acció terrorista i se sap, per la pròpia companyia aèria Lufthansa, que aquest copilot havia passat tots els exàmens físics i psicològics per exercir la seva tasca de vol; portava a la filial de baix cost Germanwings des de setembre de 2013 i havia fet 630 hores de vol. D'altra banda, Lubitz va passar l'any 2009 per una depressió a causa de la síndrome Burn-out que el va portar a abandonar els estudis i ara seran les investigacions policials les que puguin determinar quina incidència hauria pogut tenir aquest fet en l'acte que va portar a la tragèdia d'abans-d'ahir. Algunes declaracions de qui coneixia el copilot, concretament les d'un amic anomenat Jürgen, l'han qualificat d'una persona "obsessiva" que tenia el somni de pilotar. A la casa dels seus pares, la policia de Renània Palatinat ha trobat l'habitació del copilot empaperada de fotos d'avions i d'emblemes de Lufthansa. Pel que fa a les víctimes, s'ha conclòs que finalment han estat 50 les de nacionalitat espanyola. Les primeres restes de cossos rescatades ja estan sent identificades i la majoria dels 77 familiars d'origen espanyol ja han retornat després que han pogut estar a la capella ardent instal·lada a l'alberg juvenil de la Maison des Jeunes de la localitat de Seyne-les-Alpes, en memòria dels seus familiars morts. La tragèdia de l'Airbus A320 estavellat als Alps francesos planteja a partir d'ara més que mai la necessitat que a la cabina dels avions hi hagi sempre com a mínim dues persones, cosa que ja és obligatòria en moltes normatives de vol. Així mateix, es planteja fins a quin punt els exàmens pels quals passen els pilots no poden determinar la possibilitat que es donin casos com el del copilot del vol 4U9525 que va sortir de l'aeroport del Prat cap a Düsseldorf.

+info:

Cap comentari:

Publica un comentari