dissabte, 1 de juliol de 2017

L'IEC integra en un únic portal els webs Meridià i Blog de l'Observatori de la Recerca

Des de dimecres, l'Institut d'Estudis Catalans (IEC) ha posat en marxa el nou portal d'Internet http://observatori.iec.cat, que integra aquests dos llocs web: Meridià (Mesurament de la recerca, el desenvolupament i la innovació) i el Blog de l'Observatori de la Recerca. La nova web és un servei d'informació especialitzada en les activitats de recerca, desenvolupament i innovació (R+D+I) realitzades a les terres de llengua i cultura catalanes, que són posades també dins d'un context internacional. L'objectiu és difondre i analitzar la informació especialitzada sobre el sistema científic i tecnològic de les terres de llengua i cultura catalanes, i establir un canal de comunicació amb la comunitat científica i amb el personal que hi col·labora.

Aquest portal conté informació actualitzada i estructurada en diverses seccions d'informació: Entrades (notícies d'actualitat i anàlisis d'informació), Dades (informes estadístics elaborats per l'Observatori de la Recerca (OR-IEC) i altres organismes especialitzats), Documents (memòries, informes, plans d'actuació, etc.); i Enllaços (llocs web recomanats). El lloc web ofereix també un cercador exhaustiu. Les seccions d'informació s'organitzen en àmbits geogràfics: Terres de llengua i cultura catalanes, Estat espanyol, Europa i Internacional; i dins de cada àmbit els informes s'ordenen per ordre alfabètic. Creat el 2003, l'OR-IEC revisa periòdicament més de cent cinquanta fonts d'informació fiables i contrastades (butlletins oficials, estadístiques, memòries, informes, blocs, bases de dades, etc.) i treballa segons la metodologia documental de selecció, anàlisi, recuperació i difusió. Els subscriptors del Blog de l'OR-IEC mitjançant el canal RSS cal que canviïn l'adreça que s'ha fet servir, http://blogs.iec.cat/observatori/feed, per aquesta: http://observatori.iec.cat/feed.

Una captura de pantalla de la pàgina principal del portal / IEC

+info: http://observatori.iec.cat

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada