dijous, 16 d’octubre del 2014

Tot a punt per a la segona edició de la Ruta Elèctrica de Catalunya

Barcelona acollirà demà la segona edició de la Ruta Elèctrica de Catalunya, en el marc de l'Expoelèctric Fórmula-e, l'esdeveniment considerat com el més important de vehicles elèctrics i tecnologies eficients del sud d'Europa. La primera edició de la ruta es va celebrar el 2012 i va aplegar un centenar de vehicles, entre cotxes i motocicletes, 100% elèctrics o híbrids endollables d'arreu de Catalunya i la seva organització,.com la d'enguany, va anar a càrrec de Volt-Tour, una associació que promou l'ús del vehicle elèctric des de l'any 2000. La Ruta Elèctrica 2014 té com a objectiu principal aplegar el màxim nombre de vehicles en ús, tant de particulars, com de l'Administració o de flotes d'empreses amb 100% de propulsió elèctrica i híbrids amb endoll. S'han definit tres rutes: la Sud (la del camp de Tarragona), la de Ponent (que ve de les terres de Lleida i passa per comarques com l'Urgell, l'Anoia, Bages o Vallès) i la del Nord (amb un circuit procedent de les terres gironines). De fet, entre d'altres, ja hi ha confirmada la participació d'ajuntaments com el de Sabadell o Sant Cugat del Vallès, empreses d'automoció d'Esparreguera, Girona o Esplugues i conductors particulars procedents de punts tant allunyats en el territori com Perpinyà o Castellolí, entre d'altres.

El president de Volt-Tour, l'enginyer Patrick Renau, creu que "tot i les dificultats administratives i els preus elevats que la indústria de l'automoció ofereix als seus clients a l'hora de comprar-se un vehicle elèctric, denotem el creixement de l'ús de la mobilitat elèctrica en el nostre país". Renau reivindica que "cal desenvolupar una xarxa de punts de recàrrega dels vehicles més completa i funcional", donat l'augment de vehicles elèctrics en circulació. "En aquest sentit, cal recordar el paper essencial que les energies renovables tenen amb els conceptes d'autoproducció i d'autoconsum en tot aquest procés de menor dependència energètica de l'exterior. El futur esta a les nostres mans", destaca. Pel proper divendres, les tres rutes confluiran a les 17.30 hores de la tarda a l'Arc de Triomf de Barcelona. Els tres directors de ruta han dissenyat un recorregut amb diferents parades tècniques i punts de recàrrega al llarg de tot el circuit, fins arribar a la capital catalana, on també s'habilitarà una zona a l'Arc de Triomf per tal d'endollar-hi els vehicles. Així, per exemple, en la ruta de Ponent, els vehicles que surtin a les 9 del matí de Lleida i rodalies, podran aturar-se a recarregar de 10 del matí fins les 12 al Campus Motor Anoia, un centre de titularitat pública amb suport privat dedicat a la innovació, formació i recerca especialitzada en el món del motor. Cap a dos quarts de dues, els pilots de la ruta de Ponent es concentraran a l'esplanada del Teatre-Auditori de Sant Cugat del Vallès i des del consistori hi ha previst un acte institucional. Per la seva banda, la ruta procedent de Girona farà una parada de recàrrega a la seu de la multinacional Ensto, a Vilafant, una empresa especialitzada en la fabricació de sistemes i productes elèctrics. Des de Volt-Tour també informen que a Barcelona hi ha set punts de recàrrega ràpida, gratuïta i servei 24 hores: Via Augusta 356/Pg. Bonanova, a la plaça Alfons Comí 12, al Torrent de l'Olla 203, als aparcaments del Carrer Viriat 25-35-Guitard 2 i dels carrers Mas amb Casanovas 71, a Via Favència i a la Meridiana 408.

Ruta Elèctrica 2012 / DECOMUNICACIÓ

+info: http://www.expoelectric-formulae.cat

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada