divendres, 20 de desembre del 2013

PTP recomana aplicar descomptes en les tarifes del transport públic pel 2014

Davant l'habitual revisió de tarifes dels transports públics que es realitza aquesta època de l'any, Promoció del Transport Públic (PTP) ha manifestat que, segons aquesta entitat, és moment de congelar o rebaixar la despesa ciutadana en transport públic i recomana aplicar descomptes de manera semblant a la reducció del preu de les barreres de peatge que s'aplicarà a partir del proper mes de gener. PTP considera així es podrà anar cap a un transport públic més econòmic que el vehicle privat, cosa que segons el seu punt de vista evitarà un esquema de mobilitat pervers en termes de congestió, contaminació i equitat social. Segons dades facilitades per l'entitat, en aquests darrers anys els petits increments de l'IPC i la relaxació del preu dels carburants han contrastat amb increments de tarifes del transport públic en els títols de trasport més utilitzats. En aquest sentit, es destaca el cas de RENFE, que va aplicar una nova política de descomptes a l'AVE-Llarga Distància el passat mes de febrer i que no s'ha traduït en un descens d'ingressos sinó en un increment de demanada anual del 22%, cosa que ha fet pujar la recaptació en un 6% respecte de l'any anterior.

Proposta de T-Ambiental / PTP
Pel que fa a la Generalitat de Catalunya, encara no se sap quina decisió prendrà respecte a la revisió de tarifes pel 2014 però si es tenen en compte les dades de l'any passat, es va perdre un 3.8% dels usuaris del transport públic i enguany es preveuen xifres similars. A més, per motius ambientals i socials, PTP demana novament un títol que es podria denominar T-Ambiental, mentre l'anunciada T-Mobilitat no sigui una realitat, amb l'objectiu de despenalitzar el salt de zones i fer sempre el transport públic econòmicament competitiu respecte el vehicle privat. D'aquesta manera, se seguiria l'exemple de ciutats considerades capdavanteres en mobilitat i qualitat de l'aire com ara Viena, on es pot aconseguir un abonament anual per 365 euros (un ero al dia), o Freiburg, on també existeix un abonament ambiental. Tot i així, considerant el superior dèficit del transport públic de Barcelona, PTP apostaria per una mesura intermèdia, com seria precisament la T-Ambiental: una tarifa plana multizonal que seria al mateix temps un carnet amb dret a descomptes i que tindria un cost mensual de 50 euros per a tres zones i de 100 euros per a sis zones.

+info: http://www.transportpublic.org

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada